MEDITÁCIÓ

meditáció

Tudtad, hogy a meditáció erősebb fájdalomcsillapító, mint a morfin? És azt, hogy a meditáló emberek emberek  sejtjei lassabban öregednek, ezért ellenállóbbak?

Az egyik legnagyobb tudományos kutatás, amelyet a meditációval kapcsolatosan indítottak, a Kaliforniai Egyetem Agy- és Elmekutató Központjának Shamatha projektje. Mint Clifford Saron, a vizsgálatsorozat vezetője a New Scientistnek elmondta: nem szükséges hinnünk a spiritualitásban vagy a budhizmusban ahhoz, hogy profitáljunk a meditációból – elég, ha a gyakorlásunk eredményét megtapasztaljuk.

A meditáció növeli a figyelmet, lehetővé teszi hogy hosszabb ideig koncentráljunk egy-egy dologra.

A meditáció edzi az agyat, mint a mozgás az izmokat, és javítja a munkamemóriát.

A meditáció következtében javul szociális és érzelmi életünk,  hatására kevésbé szorongunk, tudatosabbá válunk érzelmeinkkel kapcsolatban, és képessé válunk jobban kontrollálni azokat. Megtanuljuk anélkül szemlélni a bennünket érő impulzusokat, hogy kénytelenek lennénk feltétlenül intenzív érzelmi reakciót adni rájuk.

A meditálók együttérzése és empátiája is fokozódik.

Több vizsgálat is hatékonynak találta a meditációt étkezési zavarok, szenvedélybetegségek, pikkelysömör, depresszió és krónikus fájdalom kezelésében.

A rendszeres meditálás  véd a sejtek öregedése ellen!

Forrás: http://medicalonline.hu/tudomany/cikk/a_fiatalsag_titka__a_meditacio_pozitiv_hatasai

Időpont: minden páros héten vasárnap 18.00-19.00

Oktató:  Rhorer Viktor