SIVANANDA GYAKORLÓ

sivananda gyakorló

A gyakorló jógaórákat a Sivananda jóga megalapítója, Szvámi Visnu-Dévananda dolgozta ki. A 12 alapvető póz, (ászana), amelyeket ezeken az órákon gyakorlunk, sokkal több, mint pusztán nyújtás. Ezek a pózok megnyitják a test energiacsatornáit, és energia- és pszichés központjait, miközben növelik a gerinc rugalmasságát, erősítik a csontokat és stimulálják a keringést, valamint az immunrendszert. A megfelelő légzéssel, azaz a pránájámával együtt az ászanák megnyugtatják az elmét és csökkentik a stresszt. Rendszeres gyakorlással növelhető az általános testi és lelki egészség, valamint segítséget kaphatunk az olyan betegségek megelőzésében is, mint a cukorbetegség, a magas vérnyomás és az ízületi gyulladás. Idővel a pózok koncentrációs és meditációs mentális gyakorlattá válnak.

A gyakorló óra hagyományos, lassú tempójú, meditatív óra, amely elősegíti a megfelelő légzést, rugalmasságot, erőt és vitalitást hoz a testben, miközben megnyugtatja az elmét. Mivel a jóga egy spirituális rendszer, itt nincs versengés, csak a Te gyakorlásod és fejlődésed számít!

Egy tipikus jógagyakorló  magában foglalja a pránájámákat (légzőgyakorlatok), a bemelegítéseket, beleértve a napüdvözletet (Surya Namaskar), a 12 alapvető ászanát és a mély relaxációt. A hangsúly az alapvető ászanák elsajátításán és tökéletesítésén van. Az ászanák pontos sorrendet követnek, amely kiegyensúlyozott módon lehetővé teszi a test minden nagyobb részének szisztematikus mozgását, amely fokozza a prána, avagy az életerő energiáját, elcsendesíti az elmét.  

A Sivananda jógagyakorlóról bővebben itt olvashatsz: https://jogasziget.hu/jogagyakorlo/

Hétfő: 7.00-8.00

Szerda: 15.00-16.30

Péntek: 7.00-8.00

Szombat: 14.00-16.00

Oktató: Kubicsek Erika, Martinák Emese, Turcsek Nóra