GERINCBARÁT JÓGA

A gerincoszlop a fizikai testünk legnagyobb teherviselője. Az ember a mai életmódjával óriási terhet rak erre a tartóoszlopra. Ebből adódóan olyan mozgásszervi problémákkal küzd, amelyet csak célzott, tudatos mozgásterápiával lehet kezelni.

A gerincjóga a hatha jóga testgyakorlatainak és a gerinctorna elemeinek az egyesítésével megelőzi a gerincbetegségeket, gyógyíthatja a már kialakult elváltozásokat. Megtanít a helyes testgyakorlásra. A helyes légzés által többletenergiához, -oxigénhez juttatja a porckorongokat, amelyeknek állapota nagyban meghatározza a gerinc állapotát. Az ászanák vagy más néven  testhelyzetek, és a helyes légzés méregtelenítik a szervezetet, ezáltal beindulnak a test öngyógyító folyamatai. Az ászanákon és a relaxáción keresztül tudatunk a testünk felé fordul, és ezzel egészségi állapotunk is  javulásnak indul.

A gyakorlást a gerincoszlop kíméletes bemozgatásával, az izmok erősítésével és nyújtásával kezdjük, majd  hatha jóga ászanákkal folytatjuk. Ezek tökéletesítik a testtartást, kiegyensúlyozzák a hormonrendszert, a nyirokkeringést és az energiaáramlást. A testünkre való fókuszálás lenyugtatja az elmét, ezzel oldódnak a feszültségek, és mindez együtt elvágja a betegségek gyökerét.

Az óra végi relaxációval a test, az elme nyugalomba kerül, és friss, újult erővel folytathatjuk mindennapi életünket.

Fontos, hogy akut problémával, fájdalommal fordulj szakorvoshoz, és csak azután kezdj az öngyógyításhoz. A jóga nem helyettesíti az orvosi/egészségügyi diagnózist és  ellátást, de kiegészítheti azt és felerősítheti hatásait.  

A gerincjógát  kezdőként kortól, nemtől függetlenül gyakorolhatod.

Egészen kezdőknek, vagy azoknak, akik eddig mozgásszegény életmódot éltek, esetleg túl vannak a fiatal felnőtt koron, a KEZDŐ gerincjógát ajánljuk.

Kedd 17.00 óra

Szerda 15.00 óra

gerincbarát jóga